Shell, dünya genelindeki lise ve üniversite öğrencilerini alternatif enerjilerle yeni çözümler üretmeye teşvik ettiği Shell Eco-marathon yarışmasını, 24-28 Haziran 2026 tarihleri arasında Polonya'nın Kamien Slaski şehrindeki Silesia Ring pistinde gerçekleştirecek. Türkiye, bu yıl da yarışmaya en fazla takım gönderen ülkelerden biri olmayı başardı.
Türk gençleri, önceki yıllarda olduğu gibi bu yıl da yarışmaya yoğun ilgi göstererek tasarım sürecinden üretim aşamasına kadar her adımını kendilerinin üstlendiği araçlarla piste çıkacak. Türkiye'den 4 lise ve 12 üniversiteyi temsil eden toplam 21 takım, hidrojen, elektrik ve güneş gibi alternatif enerji kaynakları kullanan araçlarıyla minimum enerji tüketerek maksimum mesafe kat etmeyi hedefliyor.
Shell Türkiye Kurumsal İlişkiler Direktörü ve Shell &Turcas İcra Kurulu Üyesi Meltem Okyar Perdeci, Türk takımlarının yarışmaya olan ilgisinden ve yıllardır süregelen başarısından duyduğu gururu şu sözlerle ifade etti: “Shell Eco-marathon, global düzeyde gençlere yönelik hayata geçirdiğimiz ve kalıcı etki yaratan en önemli projelerden biri. Shell Türkiye olarak 21 yıldır farklı lise ve üniversitelerde eğitim alan öğrencilerin bu global etkinliğe katılmasını sağlıyoruz. Her yıl Shell Eco-marathon’a en fazla öğrenci takımı gönderen ülkelerden biri olmaktan dolayı mutluyuz. Öğrenciler, yarışmaya katılmak için adeta bir şirket yapısı gibi ekiplerini oluşturuyor; işin mühendislik ve tasarımının yanı sıra, finansman bulma, bütçe yönetimi ve iletişim süreçlerini de kendileri yürütüyor. Yüksek standartlarda ürettikleri enerji verimli araçlarla, Avrupa'daki yaşıtlarıyla rekabet ediyorlar. Gençlerin yarışmaya hazırlandıkları süre boyunca geliştirdikleri yetkinlikler ve inovasyon tutkusu, ülkemizin geleceğine olan inancımızı artırıyor.”
Shell Eco-marathon, lise ve üniversite öğrencilerini iş hayatına hazırlayan kapsamlı bir program olarak dikkat çekiyor. Bu yarışma sayesinde gençler, proje yönetimi, bütçe oluşturma, sponsor bulma, problem çözme, iletişim becerilerini geliştirme, takım çalışmasını gerçekleştirme ve yol güvenliği gibi birçok alanda değerli deneyimler kazanıyor. Öğrenciler, elde ettikleri bu eşsiz deneyimler sayesinde iş hayatında yaşıtlarından bir adım önde, çok daha güçlü bir başlangıç yapma fırsatı elde ediyorlar.
Bu yıl 24-28 Haziran tarihleri arasında Polonya'da pistte yarışacak 21 Türk takımı, önceki yıllarda elde edilen şampiyonluk ve dereceleri daha da ileriye taşımak için mücadele edecek. Silesia Ring'de düzenlenecek olan büyük organizasyonda, 28 ülkeden 134 takım, iki ana kategoride ödül için kıyasıya yarışacak.
Takımlar, gelenekselleşen enerji verimliliği mücadelesi olan "Kilometre Yarışı" (Mileage Challenge) ile kendi kategorilerinde minimum enerjiyle maksimum mesafe gitmeye çalışacak. Ayrıca, geleceğin teknolojilerine yön veren "Otonom Sürüş Yarışması" (Autonomous Driving Competition) ise sürücüsüz mobilite yeteneklerini sergilemek için bir fırsat sunacak.
Geçtiğimiz yıl Türk takımları, Shell Eco-marathon'da önemli başarılara imza attı. Yıldız Teknik Üniversitesi AESK Takımı, "Otonom Şehir Konsepti Şampiyonluğu"nu Türkiye'ye kazandırırken, Çukurova Üniversitesi UMEX takımı ise "Şehir İçi Elektrikli Araç" konseptinde ve "Bölgesel Yarış"ta ikincilik kürsüsüne çıkma başarısını gösterdi.



