Karşıyaka Belediyesi, kamu kaynaklarını verimli bir şekilde kullanarak, uzun süre kullanılmayan ve hurdaya ayrılması planlanan araçları yenileyerek hizmete kazandırmaktadır. Bu yıl kurulan Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğü sayesinde, kısa sürede 4 araç belediye filosuna geri döndü. Ek olarak, 5 araç daha kente hizmet vermek üzere hazırlanmaktadır. Belediye Başkanı Yıldız Ünsal, “Öz kaynaklarımızı en verimli şekilde kullanarak maliyetlerimizi en aza düşürürken, hizmet kapasitemizi her geçen gün daha da güçlendirmeye devam ediyoruz” şeklinde açıklamalarda bulundu.
2026 yılı başında kurulan Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğü, kamu kaynaklarının daha etkin kullanımı ve araç filosunun güçlendirilmesi amacıyla çalışmalara başlamıştır. Mart ayında aktif hale gelen müdürlük, kaza veya arıza gibi çeşitli nedenlerle kullanılamayan araçları tamir edip hizmete sunmaktadır. Örnekköy Şantiye Tesisleri’ndeki atölyede kısa sürede, 1 hafif ticari araç, 1 binek araç, 1 minibüs ve 1 kamyon olmak üzere toplam 4 araç bakım ve onarımdan geçirilmiş ve belediyenin envanterine kazandırılmıştır.
USTA ELLERDEN ÖRNEK DÖNÜŞÜM
Şu anda bakım ve onarım işlemleri süren diğer araçlar arasında 1 pikap, 2 minibüs ve 2 iş makinesi bulunmaktadır. Bu çalışmalar tamamlandıktan sonra, bu araçların da kısa sürede kullanıma sunulması hedefleniyor. Ekonomik ömrünü tamamladığı düşünülen diğer araçların teknik değerlendirmeleri yapılmaya devam etmektedir. Ayrıca, belediyeye ait tüm resmi araçların bakım ve onarım işlemleri de kendi personeli ve imkanlarıyla gerçekleştirilmektedir. Böylece, belediye ekiplerinin bilgi ve deneyimleriyle yeniden kullanılabilir hale getirilen araçlar, sürdürülen hizmetlerin daha hızlı ve etkin bir şekilde verilmesine katkı sağlamaktadır.
“ÖZ KAYNAKLARIMIZLA GÜÇLENİYORUZ”
Karşıyaka Belediye Başkanı Yıldız Ünsal, “Kentimize en nitelikli hizmetleri sunmak için büyük bir gayretle çalışırken, belediyemizin mevcut imkanlarını en doğru şekilde değerlendirmeye büyük özen gösteriyoruz. Bizim için tasarruf, hizmetten vazgeçmek değil; elimizdeki imkanları en doğru şekilde kullanarak daha fazla hizmet üretmektir. Bu doğrultuda, uzun süredir atıl durumda bulunan araçlarımızı kendi ekiplerimizin emeği ve uzmanlığıyla yeniden hizmete kazandırıyoruz. Böylece hem önemli bir tasarruf sağlıyor hem de araç filomuzu güçlendiriyoruz. Geçen aylarda kurduğumuz Makine İkmal Bakım ve Onarım Müdürlüğümüzün kısa sürede ortaya koyduğu bu başarılı çalışma, öz kaynaklarımızla neler başarabileceğimizin somut bir göstergesidir. Emek veren tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum” diyerek görüşlerini aktardı.



