Bugün: 27 Haziran 2026 Cumartesi

GÜNDEM

İzmir'de Su Altyapısı İçin Büyük Yenileme Başlatıldı


İzmir'de Su Altyapısı İçin Büyük Yenileme Başlatıldı

İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, su kayıpları ve altyapı kaynaklı arızalara karşı kent tarihinin en kapsamlı içme suyu yenileme çalışmalarından birini başlattı

5,11 B
 İzmir'de Su Altyapısı İçin Büyük Yenileme Başlatıldı

İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, su kayıpları ve altyapı kaynaklı arızalara karşı kapsamlı içme suyu yenileme çalışmalarına başladı. 525 milyon liralık yatırım kapsamında 12 ilçede toplam 222 kilometre içme suyu şebekesi ve 165 kilometre branşman hattı yenilenecek. Bu çalışmalar sayesinde yaklaşık 33 bin abonenin bağlantısı da sorunsuz hale getirilecek.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, iklim krizi, artan nüfus ve yaşlanan altyapının yarattığı sorunlara karşı su şebekesini güçlendirecek yeni yatırımlar gerçekleştiriyor. İZSU Genel Müdürlüğü tarafından yürütülecek olan bu proje, Karabağlar, Konak, Buca, Gaziemir, Balçova, Narlidere, Güzelbahçe, Karşıyaka, Çiğli, Bayraklı, Bornova ve Kemalpaşa gibi ilçelerdeki ekonomik ömrünü tamamlamış içme suyu hatlarının yenilenmesini hedefliyor. Proje ile birlikte arızaların önlenmesi ve kesintisiz, sağlıklı içme suyuna erişimin güvence altına alınması amaçlanıyor.

387 kilometrelik altyapı yenilenecek
İZSU, sık arızalanan, ekonomik ömrünü tamamlamış ve su kayıplarına neden olan hatları tespit ederek kapsamlı bir yenileme süreci başlattı. Bu proje çerçevesinde 222 kilometrelik içme suyu şebekesi ve 165 kilometrelik branşman hattı tamamen yenilenecek. Böylece su kaynaklarından başlayarak vatandaşların evlerine kadar uzanan altyapı hattı modernize edilecek. Özellikle eski bağlantı hatlarının değiştirilmesi, su kaçaklarının azaltılması, arıza sayılarının düşürülmesi ve suyun daha verimli kullanılmasını sağlaması bekleniyor.

Kent genelinde e eş zamanlı çalışma
Yatırım programı doğrultusunda çalışmalar 12 ilçede eş zamanlı olarak sürdürülüyor. Karabağlar'da Arap Hasan, Basın Sitesi ve Sarıyer mahallelerinde başlayan yenileme çalışmaları, Bozyaka, Çalıkuşu, Sevgi, Kazım Karabekir, Doğanay, Esenyalı, Şehitler ve Vatan mahallelerinde devam edecek. Konak'ta Boğaziçi ve Ulubatl tarafından tamamlama aşamasına gelen çalışmaların ardından Lale, Küçükada, Yenidoğan, Ferahlı, Yeşildere, Murat, Huzur, Atamer, Trakya, Zafertepe ve Mithatpaşa gibi mahallelerde de yenileme faaliyetleri başlayacak. Bayraklı’da Refik Şevket İnce, Çay, Çiçek, Cengizhan ve Muhittin Erener mahallelerinde çalışmalar devam ederken, Bornova'da da yeni etaplar hayata geçirilecek.

Güzelbahçe’ye yeni su damarı
İZSU, mevcut hatların yenilenmesinin yanı sıra artan nüfusun ihtiyaçlarını karşılamak üzere yeni yatırımlara da imza atıyor. Bu kapsamda, Güzelbahçe merkez ile Yelki Mahallesi arasında 3 kilometre uzunluğunda ve 400 milimetre çapında yeni bir içme suyu iletim hattı inşa ediliyor. Bu yeni hat sayesinde yaz aylarında yaşanan basınç ve debi sorunlarının azalması hedefleniyor.

Kırsalda da altyapı güçleniyor
Bornova’nın Kayadibi, Eğridere ve Sarnıç mahallelerinde yeni hat imalat çalışmaları sürdürülürken, Gürpınar, Atatürk, Egemenlik, Ümit, Naldöken, Evka-3 ve Kazım Dirik mahallelerinde ana boru yenilemeleri gerçekleştiriliyor. Kemalpaşa’da ise yeni imar bölgeleri başta olmak üzere birçok mahallede binlerce metrelik yeni içme suyu hattı döşeniyor ve eski branşmanlar yenileri ile değiştiriliyor.

Kesintisiz ve güvenli su
İZSU’nun 730 gün sürecek yatırım programı boyunca yeni şebekeler inşa edilirken, olası arızalara hızlı müdahale edilerek vatandaşların mağduriyeti önlenmeye çalışılacak. Çalışmalar tamamlandığında İzmir’in içme suyu altyapısı daha dayanıklı hale gelecek, su kayıpları azalacak, arıza kaynaklı kesintiler minimum seviyeye inecek ve İzmir halkına daha güvenli bir su hizmeti sunulacak.