Ýzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, Karşıyaka'da Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği tarafından düzenlenen aşure programına katıldı. Muharrem ayındaki Yas-ı Matem orucunun ardından gerçekleştirilen etkinlikte birlik, dayanışma ve doğruluk temaları üzerinde durulurken, Tugay da bu konulara vurgu yaptı. Tugay, "Hacı Bektaş-ı Veli, 'Doğruluk dost kapısıdır' der. Bizim dostluğa, dost kapılarına ihtiyacımız var. Kendini doğruluk ve iyilikten yana gören herkesi aşk ile selamlıyorum" ifadelerini kullandı.
Etkinlik, 680 yılında gerçekleşen Kerbela olayının anısına düzenlenen bir program olarak dikkat çekti. Tugay, Kerbela'nın kabul edilemez bir haksızlığın sembolü olduğunu belirterek, zulme karşı durmanın ve dostluk ile iyiliğin önemine değindi. Tugay, "Dünyanın neresinde haksızlık varsa son bulsun. Nerede zulüm varsa sona ersin. Kim yanlış yapıyorsa artık kaybetsin, kazanamasın" diyerek, insanlara birbirlerine doğruluk ve iyilikle yaklaşmaları çağrısında bulundu. Tugay, bu anlayışın yaşatılmasına olan inancını vurguladı.
Etkinlikte yer alan Zübeyde Hanım Alevi Bektaşi Kültürünü Yaşatma Derneği Başkanı Sadık Taşkaya, Kerbela'nın sadece bir tarihsel olay olmadığını, aynı zamanda adaletin zulme teslim olmadığı ve insanlığın büyük gerçekleri savunduğu bir meydan olduğunu söyledi. Taşkaya, Alevi Bektaşilerin Kerbela’yı sadece gözyaşı dökerek değil, ikrarla yaşadığını belirtti. "Bu yol; zalime boyun eğmemeyi, mazlumun yanında durmayı ve insanı incitmemeyi öğütler" dedi. Ayrıca, Tugay’a olan minnettarlığını ifade eden Taşkaya, "Geçmişte olduğu gibi bugün de bizleri yalnız bırakmayan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanımız Dr. Cemil Tugay’a gönülden teşekkür ediyoruz" diye konuştu.
Programda, konuşmaların ardından Kerbela'da şehit edilen Hz. Hüseyin ve On İki İmama duyulan sevgiye ithafen deyişler söylendi ve semah dönüldü. Alevi dedesi Hamza Takmaz, Yas-ı Matem orucunun ardından aşure duasını okudu ve katılımcılar duaya hep birlikte eşlik etti. Ayrıca, etkinlikte Alevi vatandaşların dayanışmasıyla hazırlanan aşure, Başkan Dr. Cemil Tugay tarafından katılımcılara ikram edildi.
Bu yılki aşure programı, aynı zamanda toplumsal dayanışmanın ve birlikteliğin bir göstergesi olurken, Tugay’ın liderliğinde Alevi Bektaşi kültürünün yaşatılmasına yönelik atılan adımların önemli bir parçası oldu. Tugay’ın birlik ve dayanışma vurgusu etkinliğin ruhuna da yansıdı ve katılımcılar arasında güçlü bir bağ oluşturdu.



